Strategiska initiativ: Produkt- och destinationsutveckling
Tourism i Skåne har precis släppt rapporten "Strategiska initiativ: Produkt- och destinationsutveckling" vilket är extra intressant då Gröna Lunds VD Jan Roy kommer till oss på ett frukostseminarium den 26/11 och berättar om just detta.
Kommande satsningar i Skåne är bland annat:
Eksploria
Byggkostnad:1,5-2 miljarder kronor. Förväntas öka turismintäkterna till Malmö och Skåne med cirka 300 miljoner kronor (6 %), exklusive det som spenderas i parken. Klart 2014–1016.
Placering: Svågertorp, Malmö
Lundiana
Beräknad byggkostnad: 17,5 miljarder kronor. Planerad byggstart 2013. Max IV samt ESS står klara 2015 respektive 2019.
Placering: Brunnshög, Lund.
Emporia
Byggkostnad: 3,5 miljarder kronor. 220 butiker med internationell karaktär. Klart: Hösten 2012.
Placering: Hyllie, Malmö
Vill du läsa rapporten går det utmärkt att göra detta på deras hemsida http://tourisminskane.skane.com/